Fizykoterapia tczew

Na czym polega fizykoterapia?

Fizykoterapia jest wykorzystywana w rehabilitacji jako wsparcie procesu leczenia różnorodnych problemach zdrowotnych. W tym celu wykorzystywane są działania fizyczne, które mają pomóc w powrocie do zdrowia. Różnorodność zabiegów sprawia, że możliwe jest leczenie z wykorzystaniem pola magnetycznego, właściwości prądów, fali radialnej oraz ultradźwiękowej, ciepła oraz światła jak laseroterapia.

Elektrostymulacja Podniebienia

Elektrostymulację podniebienia wykonujemy po zabiegach rozszczepów podniebienia, jako uzupełnienie leczenia logopedycznego i ortodontycznego

Elektroterapia

Elektroterapię wykorzystuje się w leczeniu objawowym schorzeń m.in. neurologicznych i układu ruchu za pomocą różnego rodzaju prądów leczniczych

FALA UDERZENIOWA SWT

Terapia falą uderzeniową jest nowoczesną, wysoce efektywną metodą leczenia przewlekłego bólu związanego z układem mięśniowo-szkieletowym

LASEROTERAPIA

To metoda bodźcowego oddziaływania energii promieniowania laserowego na chore tkanki, polegająca na aplikowaniu na chore miejsca wiązki światła laserowego

MAGNETOTERAPIA

Zabieg polegający na zastosowaniu zmiennego pola magnetycznego niskiej częstotliwości

ULTRADŹWIĘKI

Zabieg wykorzystujący fale dźwiękowe o wysokiej częstotliwości niesłyszalne dla ucha ludzkiego

Jaki rodzaj zabiegów fizykoterapii stosowany jest w naszej klinice?

Do zabiegów fizykoterapeutycznych oferowanych przez naszą Klinikę zaliczamy:

• elektrostymulację podniebienia poprawiającą ukrwienie, pobudzająca tkanki, przyspieszającą gojenie i działającą przeciwzapalnie,
  • elektroterapię stosowaną w przypadku dolegliwości bólowych różnych części ciała, chorób reumatycznych, nerwobólach, po urazach narządu ruchu
  • falę uderzeniową SWT uśmierzająca dolegliwości stawów obwodowych i kręgosłupa oraz tkanek miękkich,
  • laseroterapię stosowaną w chorobach zwyrodnieniowych stawów, reumatologicznego zapalenia stawów, urazów, po zabiegach chirurgicznych
  • magnetoterapię stosowaną w przypadku spowolnionego zrostu kości, dyskopatii, po zabiegach chirurgicznych,
  • ultradźwięki stosowane w przypadku nerwobóli, urazu stawów, urazu mięśni, rwy kulszowej, bólu barku, łokcia i wielu innych.

Działanie wybranych metod leczenia w ogromnym stopniu uzależnione jest od rodzaju fizykoterapii, a także od natężenia i czasu działania na organizm. Fizykoterapia to zabiegi, które powtarzane są w seriach i bardzo często łączone są ze sobą, tworząc kilka osobnych sesji, które mają na celu poprawę zdrowia pacjenta.

Jakie schorzenia leczy fizykoterapia?

Do zaawansowanych metod leczenia wykorzystywanych w medycynie można zaliczyć różne rodzaje fizykoterapii, której celem jest rehabilitacja i stymulacja różnych partii ciała. Przede wszystkim zabiegi fizykoterapeutyczne mają poprawiać stan zdrowia i sprawność w przypadku takich schorzeń jak:

• złamania,
  • urazy,
  • stłuczenia,
  • dolegliwości bólowe,
  • choroby zwyrodnieniowe,
  • stany zapalne,
  • nerwobóle,
  • obrzęki,
  • reumatyzm,
  • przeciążenia organizmu.

Te najczęściej pojawiające się schorzenia, to główne czynniki, które są powodem wdrożenia fizykoterapii u naszych pacjentów. Jednak nie są to jedyne choroby. Każda z wyżej opisanych metod, stosowana jest w innych schorzeniach, dlatego warto zapoznać się z każdą z nich.

Zwykle osoby zgłaszające się na zabiegi posiadają skierowanie od lekarza specjalisty, jeśli nie przed każdy zabiegiem konieczna jest konsultacja z fizjoterapeutą.

Sposób przeprowadzania fizykoterapii w naszej Klinice

Zabiegi Fizykoterapii przeprowadzane są seriach 10 spotkań i trwają od kilku do kilkunastu dni. Czas trwania jednego zabiegu wynosi od 10 do 30 minut w zależności od rodzaju wybranego zabiegu. Podczas przeprowadzania serii zabiegów konieczny jest odpowiedni odstęp pomiędzy poszczególnymi sesjami, który wynosi od do 5 do 14 dni.

Jak przygotować się do zabiegu fizykoterapii?

Zabiegi fizykoterapeutyczne polegają bezpośrednim działaniu w obrębie miejsca, które wymaga leczenia. Z uwagi na to warto dostosować rodzaj ubrania w taki sposób, aby umożliwiło skuteczne wykonanie sesji. W niektórych przypadkach ubiór nie będzie miał większego znaczenia, jednak w przypadku leczenia trudno dostępnych miejsc, warto wybrać luźną odzież, która nie będzie krępować ruchów i zagwarantuję komfort i wygodę.

Przeciwwskazania do wykonania zabiegów fizykoterapii

• choroba nowotworowa- okres leczenia i naświetlań,
  • elektroniczne implanty, zespolenia metalem, aparaty ortodontyczne,
  • elektrostymulacja,
  • ostre infekcje bakteryjne i wirusowe,
  • zarostowo-zakrzepowe zapalenie żył,
  • ciężkie choroby serca i układu krążenia,
  • skłonność do krwawień,
  • ciąża,
  • choroby skóry z trudno gojącym się ranami.